top of page

خلق شخصيت منفى

LA Screenwriter by GABRIEL STORMENT خلق "شخصيت منفى" ؛

در تمامى قصه ها در مقابل هر شخصيت مثبت يك شخصيت منفى وجود دارد. شخصيت هاى منفى اگر كامل نباشند لطمه بسيارى به فيلمنامه و در نتيجه به فيلم ، وارد مى كنند و در مقابل خلق يك شخصيت منفى كامل و بدون نقص، فيلمنامه را داراى ارزش بسيار مى سازد. در بسيارى از فيلمنامه ها خلق شخصيت منفى فقط براى تقابل با شخصيت مثبت صورت مى گيرد كه شرطى لازمست اما كافى نيست! شخصيت هاى منفى غير واقعى و ناكامل به دليل ضعف در تاثيرگذارى بر تماشاگر، در يادها باقى نمى مانند. اينها همان شخصيت هايى هستند كه در فيلمنامه برجسته نشده اند و ندرخشيده اند. تماشاگر انها را باور نمى كند و دلايل منفى بودنشان به قدر كفايت نيست و بدترين حالت نيز ممكنست اين باشد كه بازيگر ايفا كننده نقش، توان كافى براى ارائه و نمايش شخصيت منفى را دارا نيست.

فيلمنامه نويس؛ بايد براى خلق يك شخصيت منفى موثر بجاى برافراشتن مترسكى در برابر شخصيت مثبت ، شخصيتى بالقوه محكم و قوى را بيافريند كه در تقابل با شخصيت مثبت به ارزش هاى شخصيت مثبت نيز بيافزايد.

كارگردان؛ بايد در اجراى فيلمنامه به تقويت انگيزه هاى شخصيت منفى مبادرت كند.

بازيگر؛ بايد هنگام ايفاى نقش به جانبخشى به شخصيت بيانديشد و براى بازى در نقشى منفى فقط به گره انداختن به ابرو و چپ چپ نگاه كردن قناعت نكند!


Recent Posts
bottom of page